מותר, על פי מה שהורה מרן החזון איש זצ"ל (מעשה איש חלק ד, עד) דאף זה בכלל דבר האבד, וכן בספר הלכות חג בחג דיני חול המועד (עמוד רפח) כתב שאם אחד לומד סוגיה ובדרך לימודו כותב, שעל ידי זה מתבררים הדברים ומבין היטב מה שלומד, מותר לכתוב בכתב משיטא כדין מעשה הדיוט לצורך המועד, ובכל אופן יראה שלא לדקדק בכתיבה לכתוב בכתב נאה ביותר.
והגאון רבי בן ציון אבא שאול (אור לציון ג, פרק כד הערה ז) כתב דכתיבת חידושי תורה בכתב משיטא לצורך מצוה מותרת בכל אופן כדין מעשה הדיוט לצורך המועד ואין צריך לשנות דצורך מצוה הוא. ומה שכתב שלא ידקדק לכתוב בכתב נאה ביותר הוא על פי המהרי"ל שנקט כן עי' שם.