טיפול בתקלה לעניין שכר עבודה

אני עובדת בחברת מחשבים, בתקופה האחרונה לאור הקורונה עובדת מהבית. תקלה במחשב שתוקנה ע"י טכנאי מהחברה גזלה ממני שעה וחצי עבודה. האם מותר לחשב זאת כשעות עבודה כיון שאין זה באשמתי?

תשובת הרב

ברור שאם הוצרכה להימצא סביבות הטכנאי כדי להסביר לו את התקלה ולבדוק אם תוקן וכיו"ב, נחשב כחלק מעבודתה כמו במשרד. מאידך אם יכלה לצאת מהבית או לשכב לישון (כגון להשאירו עם ילדיה) אף אם בפועל לא יצאה מהבית אינו נחשב כעבודתה, זה כמו ששלחה את המחשב לתיקון שבוודאי אינו נחשב שעבדה באותה שעה אף שהקלקול במחשב של המשרד. כשם שהנמצאת במשרד נחשב לה כעובדת אף שבפועל לא עבדה מחמת קלקול המחשב. ואילו בביתה לא ייחשב לה כעובדת באותה שעה.  

כשלא יכלה לצאת מהבית מחשש להשאיר טכנאי זר לבדו בביתה, מסתבר שגם זה נחשב כעובדת באותה שעה כיון שהיתה מוגבלת באותה שעה מחמת עבודת הטכנאי. אמנם כיון שיכלה להתעסק בעבודות הבית באותה שעה נראה שתוריד שליש מזמן העבודה.    

כל זה אם המחשב הוא של המשרד, אך אם המחשב שלה, הרי שלא שירתה את המשרד כלל באותה שעה. ואינה יכולה לחשב כשעת עבודה. [ואומנם אחד הדיינים אצלנו טען דכיון שטיפלה בו לטובת עבודתה והראיה ששלחו טכנאי מהמשרד לתקנו. ויכולה לחשב כנ"ל אלא שבמקום להוריד שליש תוריד חצי מזמן העבודה].

 

שאלות נוספות שיכולות לעניין אותך

הרב המשיב

הרב-קוק-שליטא

ראש בית הוראה הכללי, רב אב"ד אבי עזרי מרכז פתח תקוה

שליחת שאלה לבית ההוראה

שתפו עם חברים

שאלות נוספות שיכולות לעניין אותך