אם הוא נהנה ומראה לחבריו את הקלף המורה על זכייתו, נידון כקטלוג הנ"ל ומותר לטלטלו לצורך גופו או מקומו. וכבר דנו הפוסקים בהגדרת פתק המזכה במוצרים שונים. הרא"ש (הובא במג"א שכג, ה) כתב שאם מפורש בו שווי של סכום כספי אסור לטלטלו כשטרי הדיוטות, ומשמע שאם כתב מוצר ולא סכום כסף מותר לטלטלו. וכן פסק הגרש"ז אויערבאך בשמירת שבת כהלכתה (כט, כו)"מותר לרכוש מבעוד יום ארוחות שיצטרך להן בשבת, ולקבל על כך פתקים המורים אלו מוצרים עליו לקבל, ובלבד שלא יוזכר בהן כל מחיר" אך מורה כי טוב יעשה כדברי המשנה ברורה (שז, נ) אם לא ירשום כלל המוצרים אלא יסמנם בפתקים עם צבעים שונים שעל ידם יבין המוכר אלו מוצרים עליו לקבל.
מה מברכים על שחרור החטופים?
ברכת הטוב והמטיב לא שייכת כאן שלא תיקנוה אלא כשיש למברך תועלת והנאה כמבואר בביאור הלכה (רכג, א ד"ה ילדה)