כבר כתב החזו"א (ב, קמט) שאין להתענות על חלומות בני ימינו, כמובא בתוס' הרא"ש (ברכות נה) שמה שחולם לאחר תענית שישב בצער, אין להתענות בו משום שבא לו מחמת העינוי. ובימינו שרוב האנשים טרודים, ואף נראה שלא זכאים שיגלו להם משמים את עתידם כמובא בחגיגה (ה, ב) "אמר הקב"ה אף על פי שהסתרתי פני מהם, בחלום אדבר בו" אין להתענות.
אך את המובא בשו"ע (רכ, א) שיעשה הטבת חלום בפני שלשה, יש לעשות. וסיפרו כי הגר"ח שמואלביץ ראש ישיבת מיר הרבה לעשות הטבות חלום כמעט מדי יום ביומו.
אישה שחלמה חלום רע תעשה הטבת חלום, אך קטן כיון שאין לו דעת, אין חלומותיו מעלים מאומה ולא צריך להטבה.
והאישה תטיב דווקא בפני אנשים (מרן הגרי"ש אלישיב), כיון שכל ההטבה היא עניין שאין לנו הבנה בו, לכן אין לנו אלא כמו שכתוב וא"א לחדש בו חידושים כגון להטיב בפני נשים.
ניתן להטיב חלומות לשני אנשים יחד, ויאמרו המיטיבים "חלמא טבא חזיתו".
לא ניתן לעשות ההטבה ע"י שליח.