לפי הפוסקים המקילים שמותר לעבור כנגד המתפלל לצורך מצוה, ה"ה בנדון דדן לצורך השלמת מנין, וכן דעת מרן הגרי"ש אלישיב (ע"פ עדות מורינו הגאב"ד הגרב"צ הכהן קוק שליט"א בספרו 'שיעורי מרן הגרי"ש אלישיב – ברכות') שפסק להקל כיון שהכלל הוא שכל שהוא לדבר מצוה מותר, והראיה לזה גם כהנים שיכולים לעבור לפני המתפלל בדרכם לשאת כפיהם או ליטול ידיהם לצורך הברכה.

תושב ירושלים הנוסע מחוץ לעיר לשבת פורים
למרות שנוסע קודם ט"ו מחויב בדיני מוקפים, ואינו נפטר מכאן ומכאן. ואמנם מלכתחילה עדיף לא לנסוע ולא 'להיכנס לשאלה', אך



