בשולחן ערוך (סימן תקנ"א סעיף ב) כתב שמראש חודש אב ממעטים במשא ובמתן ובבנין של שמחה כגון בית חתנות לבנו או בנין של ציור וכיור, אך דברים שצריכים תיקון אינם בגדר משא ומתן של שמחה וממילא מותר לתקנם בבין המצרים, ויש לדון לגבי רכב שלא יכול לתקן וצריך לקנות רכב חדש או לשכור רכב אחר.
והנה בשו"ת אגרות משה חלק ג' (סימן פ) כתב לגבי רכישת רכב בבין המצרים שאם הוא לתענוג בעלמא ואינו לצורך פרנסה, אסור לקנותו בבין המצרים כיון שצריך לברך עליו שהחיינו, ואם הוא באופן שמברכין הטוב והמטיב ולא שהחיינו, וכגון שגם אשתו ובניו נהנים ממנו, אז אסור רק מראש חודש דהוי כבנין של שמחה, אולם אם הוא לצורך פרנסתו הוי כמשא ומתן שאינו של שמחה שנהגו להקל בו גם לאחר ראש חודש. ולכן בנידון דידן שהוא רק שוכר את הרכב לזמן מה, אין בזה לכאורה חשש משא ומתן של שמחה. וכן בספר הליכות אבן ישראל כתב שמותר לשכור כלים אפילו בכלים שאסור לקנותם.