ייצא ליטול ידיים כיון שעדיפה נטילה מיוחדת וסמוכה לברכת כהנים, מאשר לסמוך על מה שהשאיר את ידיו נקיות כמבואר בקרן אורה (סוטה לט, א) "נראה שמצוה לתכוף בכל מה שאפשר ושלא להפסיק ביניהם". ומה שנאמר על היוצא בחזרת הש"ץ "עוזבי ה' יכלו" (נה, ב) זהו רק על מי שעוזב את ה' ויוצא לצרכיו השונים, אך אם יוצא לדבר מצוה אין בעיה בזה. ואף הש"ץ יכול להמשיך בחזרה למרות שנשארו רק תשעה, כיון שהתחיל בעשרה (שם ג).

הבדלה עבור בן חו"ל במוצאי יום טוב שני
במקרה דומה בבעל ואשתו שאינם שווים בדיניהם, שדין הבעל כבן ארץ ישראל ודין אשתו בת חו"ל, ונמצאים כעת בארץ ישראל,


