ייצא ליטול ידיים כיון שעדיפה נטילה מיוחדת וסמוכה לברכת כהנים, מאשר לסמוך על מה שהשאיר את ידיו נקיות כמבואר בקרן אורה (סוטה לט, א) "נראה שמצוה לתכוף בכל מה שאפשר ושלא להפסיק ביניהם". ומה שנאמר על היוצא בחזרת הש"ץ "עוזבי ה' יכלו" (נה, ב) זהו רק על מי שעוזב את ה' ויוצא לצרכיו השונים, אך אם יוצא לדבר מצוה אין בעיה בזה. ואף הש"ץ יכול להמשיך בחזרה למרות שנשארו רק תשעה, כיון שהתחיל בעשרה (שם ג).

בעל קורא למגילת איכה שאינו מתענה
יכול לקרוא, ומה שנפסק שמי שאינו מתענה לא יקרא בתורה (תקסו, ו), מבואר בחתם סופר (שו"ת אורח חיים קנז) שהוא



