דעות רבות הובאו בעניין זה בשולחן ערוך, ולבני אשכנז הנוהגים בשקיעת החמה, עדיף לא להדליק בשעת השקיעה ממש.
מרן הגרי"ש אלישיב הדליק עשר דק' לאחר זמן שקיעת החמה המובא בלוחות. וכן כתב האגרות משה (או"ח ד קא, ו) "הזמן היותר עדיף הוא עשרה מינוטין אחר תחילת השקיעה, ויש לזה טעמים נכונים". משום שאיננו בקיאים בדיוק מתי היא השקיעה, ובספק עדיף לאחר ולהדליק כל זמן שלא כלתה רגל מן השוק מאשר להקדים בזמן שייתכן והא קודם השקיעה (פניני חנוכה קנ).