הכהן עולה לכל הפרשה הקודמת ועוד מעט מפרשת השבוע. ובבית המדרש תפארת בחורים כאשר השלימו קריאה למרן הגרי"ש אלישיב שלא שמע בחוליו, קרא הכהן עד שני בפרשה הבאה [אך ייתכן ושונה הדבר כיון שעשו ההשלמה רק ליחיד ולא לציבור כולו]. וכפי שכתב בפתח הדביר (קלה, ד. הובא בכף החיים שם ה) "הפרשה הראשונה יקראנה כולה עם הכהן ושלשה פסוקים מהשניה כדי שיקראו כל השבעה מהפרשה העיקרית שהיא השניה, ונראה שזה מוסכם לכו"ע וכמעשה רב שנהגו בעיה"ק צפת תובב"א". ודלא כמשמע בביאור הלכה (קלה, ב ד"ה קריאת) שהכהן לא קורא בפרשא דיומא אלא בתשלומין.

מבקשים לבטל מנהג הכאת המן בבית מדרשנו
אין לעשות כן! והתבטא מרן רבינו זיע"א כי "זה נגד ההלכה!". אומנם מותר לתקן גבול מסוים להכאה, שלא יכו בקריאת



