כיון שמערב החג עומדת תעודת הזהות לשימוש, מותר לטלטלה. אמנם דעת רבינו הגרי"ש אלישיב דתעודת זהות הוי מוקצה הואיל ואין לה שום שימוש בשבת אלא לענייני איסור וממילא מוקצה מחמת חיסרון כיס שהרי מקפיד עליה לשמרה מנזק (כמסמכים שבמ"ב ש"ח, נ"ו). אך כיון שמערב החג עומדת לשימוש של היתר אינה מוקצה. האם לאחר השימוש בה (בחזור מהכותל) נעשית מוקצה, תלוי במחלוקת (מ"ב ש"י, ט"ו) בסכין של מילה האם נעשה מוקצה לאחר המילה. כמו כן במקום שאין עירוב אסור להחזירה לביתו שכבר אין ההוצאה לצורך יום טוב אלא לצורך יום חול. האישור – אינו מוקצה ומותר בטלטול. כי הוא לדבר מצוה ואין בו שטרי הדיוטות כמבואר במ"ב (ש"ז, מ"ז).

קבלת תרומה ממוסלמי בדובאי
אם מטרת הגוי לשם מצות צדקה בלבד, לא ייקח התרומה, שבכך מראה דאין לישראל כוח לפרנס עצמם עד שנזקקים לעזרת