כשקורא על שם מי שריע מזליה, יוסיף עוד שם (ים של שלמה גיטין ד, לא) ולא יחסיר משמו, כיון שבזה יותר ניכר שינוי השם. ואם רוב כוונתו על שם הנפטר בקיצור ימים ולא על שם נפטר אחר באותו השם או שניכר לכל, כגון שהוא ממשפחתו וכיו"ב, נחשב שנקרא על שמו ולא מועילה כוונת לבו על שם אדם אחר ולכן יש להוסיף שם. ואומנם אם קורא ע"ש לבנו ע"ש אביו, אף שנפטר צעיר, אינו צריך להוסיף שם (מרן הגרי"ש אלישיב).

מבקשים לבטל מנהג הכאת המן בבית מדרשנו
אין לעשות כן! והתבטא מרן רבינו זיע"א כי "זה נגד ההלכה!". אומנם מותר לתקן גבול מסוים להכאה, שלא יכו בקריאת