א. עדיפה שתיית כוס יין שלמה קטנה, מרוב כוס גדולה.
ב. כדאי להתאמץ לשתות ד' כוסות יין – ולא מיץ ענבים, בשונה מקידוש של שבת (מרן הגרי"ש אלישיב).
א. עדיפה שתיית כוס יין שלמה קטנה, מרוב כוס גדולה.
ב. כדאי להתאמץ לשתות ד' כוסות יין – ולא מיץ ענבים, בשונה מקידוש של שבת (מרן הגרי"ש אלישיב).
הורים שמבקשים מבנם לא לישון בסוכה כיון שיש להם פחד מזה, והבן מתנגד ורוצה לקיים המצוה כתיקונה, אינו צריך לשמוע
אין להסתובב לכל הצדדים, וכן נהג רבינו הגרי"ש בשעת הנענועים עמד תמיד כשפניו למזרח, ורק היטה ידיו לאותו צד שנענע
כן, אך ודאי שאם יתגבר ויישאר בסוכה, מקיים בזה מצוה ואף יכול לברך באותה שעה "לישב בסוכה". ויש לחלק בין
אדרבה, מנהג טוב הוא. וכך נהג רבינו הגריש"א בשובו מבית הכנסת לאחוז את ארבעת המינים בשתי ידיו בצורה שיוצא בה
למרות שהם ימים שלא אומרים בהם תחנון חייב להתענות, כמבואר במג"א (תצב, ב) "נוהגים שמותר להתענות בתשרי אחר חג הסוכות".
גאב"ד בית הוראה הכללי, רב דק"ק אבי עזרי פ"ת
שאלה דומה נשאל מרן רבינו הגרי"ש אלישיב זצוקללה"ה והשיב כי התרת נדרים צריך על הנהגה של מצוה, לא על הנהגה
לכתחילה ימנו שליח שידליק עבורם בפתח החצר. ואמנם אם הדליקו בפתח החדר לא יברכו כיון שזה פונה רק לפרוזדור, והוא
מותר ליהנות מהריח הנעים הנודף מהנר, כיון שקול, מראה וריח אין בהן מעילה (פסחים כו, א). ואף שמדרבנן יש בהן
#לאחר ברכת המפיל בירך ברכת 'המפיל' ונזכר שטרם ספר ספירת העומר. יברך ויספור, למרות שכבר בירך 'המפיל'. ואומנם מובא
אין לכבות את הנרות. ואף שכתב המשנה ברורה (תרעב, ה) "אם הדליק זמן מה אחר שקיעת החמה אין צריך ליתן
מוקד ההלכה
0722-133-466
שעות פעילות
א'-ה' 09:00-00:00
ו' 09:00 – 16:00
כתובת
ת.ד. 18362
ירושלים 9118202