יש להדר ולהתחיל מתחילת הפסוק, שלא לומר "פסוק דלא פסקיה משה לא פסקינן" (מגילה כב, א) לכן אומרים "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד ויהי ערב ויהי בוקר" ואומרים בקול מ"יום השישי" ואילך, וכנגד מה שטוענים שלא רוצים להזכיר "טוב מאוד" שהרי דרשו חז"ל (בראשית רבה ט, י) טוב מאוד – זהו מלאך המוות, התבטא מרן רבינו הגרי"ש אלישיב "כשאומרים זאת בקידוש זה חיים ולא מוות" מפני שכך היא ההלכה.

להקדים ברכת 'הגפן' לאמירת 'לחיים'
המקור להקדים ברכה והודאה לקב״ה על פני בשר ודם בתורתנו הק' (בראשית יד, יח-יט): מלכי צדק מלך שלם קיבל פני



