לכתחילה יש לסיים אף את ברכות קריאת שמע כמבואר בשו"ת זית רענן (א א, ה)"כמו שזמן קריאת משמע לכתחילה קודם הנץ כך גם הברכות, דזמן אחד לכולם". אמנם זהו לכתחילה, אך בדיעבד יוצא ידי חובה אף אם רק יסיים את קריאת הפרשות עצמן. ואם מתפלל במניין בו יסיימו קריאת שמע בזמן ולא יספיקו את כל הברכות עדיף לסיים אף את ברכות קריאת שמע בזמן, וישתדל להאריך בה' שפתי תפתח או לכל הפחות בברכה ראשונה עד שיתחילו אף הציבור. ואמנם אם יארך זמן רב עד שיתחילו שמו"ע, עדיף לסיים 'גאל ישראל' בזמן ולסמוך גאולה לתפילה ולהתפלל שמונה עשרה ביחידות אף אם לא יתחיל עמהם שמונה עשרה.