לפי הפוסקים המקילים שמותר לעבור כנגד המתפלל לצורך מצוה, ה"ה בנדון דדן לצורך השלמת מנין, וכן דעת מרן הגרי"ש אלישיב (ע"פ עדות מורינו הגאב"ד הגרב"צ הכהן קוק שליט"א בספרו 'שיעורי מרן הגרי"ש אלישיב – ברכות') שפסק להקל כיון שהכלל הוא שכל שהוא לדבר מצוה מותר, והראיה לזה גם כהנים שיכולים לעבור לפני המתפלל בדרכם לשאת כפיהם או ליטול ידיהם לצורך הברכה.
היזק לרכב המפריע לתנועה
חייב לשלם מה שהזיק, למרות שהראשון חנה שלא כחוק והפריע לתנועת כלי הרכב. כמבואר בגמרא (בבא קמא מח, א) בדברי