אמנם לכתחילה יש לברך בורא נפשות, אך כיון שבדיעבד יוצא גם בברכת על המחיה (ברכי יוסף רח, ז) לכן עדיף שיסיים את ברכת על המחיה מאשר שיפסיק ויברך בורא נפשות, ויצא שהברכה הראשונה היתה לבטלה. יש להוסיף כי מחמת כן כאשר מחויב בעל המחיה ובורא נפשות אחר אכילת עוגה ואורז, יקפיד להקדים בורא נפשות, כדי שלא ייפטר האורז בברכת על המחיה (שיעורי מרן הגרי"ש – ברכות תפז).

תושב ירושלים הנוסע מחוץ לעיר לשבת פורים
למרות שנוסע קודם ט"ו מחויב בדיני מוקפים, ואינו נפטר מכאן ומכאן. ואמנם מלכתחילה עדיף לא לנסוע ולא 'להיכנס לשאלה', אך