אסור ככלי שמלאכתו לאיסור פרט לצורך גופו או מקומו, כמבואר במשנה ברורה (שז, ב) "כל שאסור לקרותו אסור אפילו לטלטלו".אך אם משתמש בו בחול כאותם המניחים על גבי כסא שיושבים עליו ילדים קטנים חוברת עבה כדי להגביה עבורם את המושב, מותר לטלטלו (אגרות משה ח – כב, יח). ובשמירת שבת כהלכתה (כט, הערה קיג) כתב שאם נהנה מההתבוננות בתמונות המוצגות בו, נחשב כצורך גופו ומותר להזיזו לשם כך.

מבקשים לבטל מנהג הכאת המן בבית מדרשנו
אין לעשות כן! והתבטא מרן רבינו זיע"א כי "זה נגד ההלכה!". אומנם מותר לתקן גבול מסוים להכאה, שלא יכו בקריאת