אם מניחים את הס"ת במקום קבוע וראוי כגון ארון וכדו' ומשם מוציאים אותו לקריאה, אין איסור (מרן הגרי"ש אלישיב). ומן הדין די בקריאה חד פעמית, ואומנם קיימת עדיפות כדברי ערוך השולחן (קלה, לב) "המנהג לדקדק שיקראו בה ג' פעמים… אבל בפחות מזה זהו בזיון" ואין זה לעיכובא כגון עתה בשעת הדחק אלא רק לכתחילה.
כמבואר ברמ"א (שם יד) "אם מכינים לו [מקום] יום או יומיים קודם מותר", ומה שכתב "יום או יומים" כך היה המעשה שם בראש השנה, אך כל שקבעו לו מקום מותר. וכן כתב בחיי אדם (לא, טו) "אם ייחדו לו מקום אפילו רק ליום אחד מותר". ואף הגרא"ז מרגליות (אבלות ז) כתב "ובימים שיש בהם קריאת התורה יוליכו לשם ספר תורה מקודם, ויכינו לה מקום כראוי על זמן שיתפללו שם".