כל דבר שיוצא בו כדי להצילו מטינוף ולכלוך, אסור לצאת בו לרשות הרבים בשבת (משנה ברורה שא, מח). לכן אין לטלטל את הניילון בין אם הוא שקית בעלמא ובין אם הוא כצורת הכובע והוא כעין כובע מניילון על גבי הכובע הרגיל. ואמנם אם הניילון שמכסה את הכובע או השטריימל, מכסה אף את אזניו שלא יתקררו, כיון שהוא מועיל לגוף אין בו איסור הוצאה (אורח חיים שא, יג). וכמחסה מפני הגשמים הניח רבינו הגרי"ש אלישיב זצוק"ל בשבת מעל השטריימל מגבת שכסתה אף את אזניו ולא רק ניילון, בכדי שלא רק תגן על אזניו מהרוח אלא אף תחממו מעט.
כשרות עד קידושין המגלח בתער
לצערנו, איסור זה פרוץ מאד עד שרבים תובעים בערכאות בלא שרואים זאת כאיסור. וכן לגבי גילוח בתער כתב רעק"א (שו"ת