פשוט שהמבוגר בסיכון קודם לצעיר, בין אם זו סכנת נפשות ברורה ובין אם הסיכון בעצם המחלה, ואם הצעיר חיסן עצמו ביודעין לפני המבוגר ומחוסר חיסון למבוגר נחלה המבוגר, יתכן ודינו כמזיק בידיים למבוגר או לכל הפחות גרמא או גרמי.
ואם הצעיר אינו יודע שיש מבוגר לפניו ואדם שלישי העומד מהצד יודע שיש מבוגר, נראה שחייב להודיע לצעיר שיש מבוגר לפניו ואין מספיק חיסונים, מדין "לא תעמוד על דם רעך" ודין השבת אבידה ונראה בשניהם שווים – שניהם צעירים או שניהם מבוגרים תליא לכאורה במחלוקת בין פתורא ור' עקיבא במסכת בבא מציעא פרק איזהו נשך – אי אמרינן "חייך קודמין" או "ואהבת לרעך כמוך", אך בשאלה זו הצעיר לא נחשב מסוכן ודאי צריך להקדים לזקן הנמצא בקבוצת סיכון – ומ"מ צריך לוודא בדיוק במהלך הנגיף כמה צעירים לא נחשבים בסיכון.
אמנם יש מקרים בהם צריך לסיים את מלאי החיסונים עד סוף היום כדי שלא יתקלקלו וייזרקו לפח, ואז נ"ל שמותר לכל אדם גם אם הוא צעיר לבוא ולהתחסן.